Aveti o intrebare legata de geometria rotilor masinii dumneavoastra?
Expertii nostri va ofera consultanta. Solicitati o programare telefonic, la numerele 0769 237 950 / 021 410 42 85, sau completati
formularul de programari.
Au trecut 1-2 ani de cand ati verificat ultima data geometria rotilor? Sau poate ca au trecut in jur de 20.000 km de la ultima inspectie a geometriei automobilului dumneavoastra? Atunci este foarte probabil sa intampinati neplaceri cu masina dumneavoastra:
Frecventa stabilita mai devreme este una orientativa, aplicabila folosirii relativ normale a masinii. Puteti verifica insa mai devreme geometria auto in urmatoarele cazuri:
Reglarea geometriei rotilor se realizeaza prin ajustarea unghiului de cadere, a unghiului de
convergenta si a unghiului de fuga in parametri recomandati de constructor. Pentru a
intelege mai bine paralelismul rotilor, va prezentam ce inseamna fiecare unghi.
Unghiul format de inclinarea rotii si perpendicualara pe sol atunci cand se priveste autovehiculul din fata sau in spate. Cand partea superioara a rotilor este inclinata catre exteriorul autovehiculului spunem ca unghiul de cadere este pozitiv. In cazul in care partea superioara a rotilor este inclinata catre interiorul autovehiculului, avem de a face cu un unghi de cadere negativ.
Unghiul format de linia mediana a autovehiculului si linia mediana a rotilor cand se priveste autovehiculul de sus. Daca partile posterioare ale rotilor sunt mai apropiate, unghiul de convergenta este negativ. Iar daca sunt mai departate, numim unghiul pozitiv.
Unghiul, format intre axa pivotului si perpendiculara pe sol atunci cand se priveste autovehiculul din lateral. Unghiul de fuga negativ este atunci cand partea de sus a axei pivotului este inclinata catre fata iar cel pozitiv, cand partea de sus a axei pivotului este inclinata spre spate.
Rotile sunt legatura directa intre vehiculul dumneavoastra si sol. Starea lor influenteaza in mare parte pastrarea directiei de mers precum si distanta de franare. Orice anomalie constatata la nivelul pneurilor ar trebui sa conduca la un control tehnic.
O verificare corecta a geometriei rotilor aduce beneficii importante: